Wykaz osób sprawujących funkcje i ich kompetencje:
Dyrektor Joanna Połczyńska
Kompetencje dyrektora:
- Planowanie, organizowanie, kierowanie i nadzorowanie pracy przedszkola, a w szczególności, dyrektor:
- współdziała z organem prowadzącym w zakresie realizacji zadań wymagających takiego współdziałania oraz realizuje jego zalecenia i wnioski na zasadach określonych w ustawie
- współdziała z zakładową organizacją związkową działającą w przedszkolu, w zakresie przewidzianym odrębnymi przepisami
- kieruje przedszkolem, jest jej przedstawicielem na zewnątrz, przełożonym służbowym wszystkich pracowników przedszkola, przewodniczącym rady pedagogicznej
- jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w nim nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami
- sprawuje opiekę nad wychowankami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego dzieci poprzez aktywne działania prozdrowotne
- organizuje warunki dla prawidłowej realizacji Konwencji o Prawach Dziecka oraz umożliwia dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej
- kieruje bieżącą działalnością dydaktyczno - wychowawczą i opiekuńczą placówki
- sprawuje nadzór pedagogiczny na zasadach określonych w odrębnych przepisach w tym hospituje zajęcia prowadzone przez nauczycieli oraz dokonuje oceny ich pracy
- zapewnia pomoc nauczycielom w realizacji ich zadań oraz ich doskonaleniu zawodowym
- realizuje uchwały Zarządu Miasta, Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców podjętych w ramach ich kompetencji
- sprawuje nadzór nad działalnością administracyjno - gospodarczą przedszkola
- dysponuje środkami określonymi w planie finansowym placówki zaopiniowanym przez radę rodziców oraz ponosi odpowiedzialność za ich wykorzystanie a także organizuje i obsługę administracyjną, finansową i gospodarczą przedszkola
- administruje zakładowym funduszem świadczeń socjalnych, zgodnie z ustalonym regulaminem
- organizuje przeglądy techniczne obiektu przedszkolnego oraz prac konserwacyjno - remontowych
- organizuje okresowe inwentaryzacje majątku przedszkolnego
- wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych
- ponosi pełną odpowiedzialność za sprawy BHP w placówce,
- występuje z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników przedszkola
- w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą pedagogiczną, radą rodziców i rodzicami
Kompetencje głównego księgowego:
- Odpowiada za prowadzenie rachunkowości w pełnym zakresie zgodnie z ustawą o rachunkowości budżetowej oraz:
- zakładowym planem kont (opracowanym i uaktualnianym na bieżąco zgodnie z w/w ustawą o rachunkowości),
- instrukcją obiegu dokumentów (opracowaną i uaktualnianą na bieżąco zgodnie z w/w ustawą o rachunkowości),
- instrukcją inwentaryzacji (opracowaną i uaktualnianą na bieżąco zgodnie z w/w ustawą).
- Prawidłowo stosuje zasady rachunkowości i rozrachunków.
- Ponosi pełną odpowiedzialność w zakresie:
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Odpowiada za prawidłowe prowadzenie ksiąg rachunkowych.
- Odpowiada za prawidłowe i rzetelne sporządzanie sprawozdań.
- Oblicza wynagrodzenia i inne świadczenia za pracę.
- Sporządza w ustalonym terminie listy płac z wynagrodzeń za pracę i innych świadczeń wynikających z pracy przysługujących pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi rodziny pracownika.
- Dokonuje przewidzianych przez prawo lub na prośbę bądź za zgodą pracownika potrąceń z wynagrodzenia.
- Oblicza, pobiera i odprowadza podatki oraz terminowo je wpłaca na właściwy rachunek urzędu skarbowego.
- Sporządza i terminowo przesyła urzędom skarbowym deklaracje (PIT-y) i inne informacje.
- Dokonuje rocznego obliczenia podatku - na wniosek pracownika.
- Sporządza i przechowuje dokumenty związane z poborem podatku od osób fizycznych (np. karty wynagrodzeń pracowników, listy płac).
- Kompletuje i sporządza pełną dokumentację ubezpieczeniową.
- dokonuje zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych zatrudnionych pracowników w terminie 7 dni od daty nawiązania stosunku pracy,
- wyrejestrowuje pracowników z ubezpieczeń społecznych w terminie 7 dni od daty wygaśnięcia tytułu do ubezpieczeń tj. od daty rozwiązania stosunku pracy,
- oblicza, opłaca i rozlicza w ustalonych, ustawowych terminach, składek na poszczególne rodzaje ubezpieczeń społecznych,
- ustala prawo do świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (zasiłek chorobowy, macierzyński, porodowy, wyrównawczy, opiekuńczy, świadczenie rehabilitacyjne) i je wypłaca (w przypadku gdy zgłoszonych do ubezpieczenia jest ponad 20 pracowników)
- ustala prawo do świadczeń z budżetu państwa (zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze), wypłaca je i rozlicza,
- sporządza na odpowiednich drukach (Rp-7) zarobki pracowników ubiegających się o świadczenia emerytalno - rentowe,
- informuje organ rentowy do końca lutego każdego roku kalendarzowego o wysokości osiągniętego przychodu w ubiegłym roku kalendarzowym przez emeryta lub rencistę,
- Nalicza i przekazuje w terminach zgodnych z ustawą odpis podstawowy na Fundusz Świadczeń Socjalnych.
- Organizuje opracowanie budżetu ogólnego i planu finansowego.
- Przedkłada pracodawcy propozycje i materiały dotyczące polityki finansowo-administracyjnej.
- Analizuje osiągane dochody, ocenia sytuację finansową, sporządza bilans i rachunek wyniku oraz przekłada je pracodawcy.
- Współpracuje z bankami, kontroluje wyciągi bankowe, czeki, faktury zakupu i sprzedaży.
- Uczestniczy w negocjacjach z bankami, urzędami, agencjami ubezpieczeniowymi, klientami i dostawcami, w celu zapewnienia organizacji jak najkorzystniejszych warunków finansowych.
- Rewiduje działalność i ocenia rezultaty finansowe oraz przedstawia ich oceny pracodawcy.
- Reprezentuje zakład w sprawach finansowo - administracyjnych.
- Ewidencjonuje środki trwałe.
- Wykonuje inne zadania i obowiązki wynikające z ustawy o rachunkowości budżetowej oraz z przepisów regulujących prawa i obowiązki głównego księgowego.